BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, January 30, 2009

personaliti n binatang

Personaliti Dan Binatang Dedah Rahsia Diri
Kamu mahu tahu personaliti kamu dan juga teman-teman? Apa kata kamu semak
tarikh lahir dan haiwan yang menjadi penaung kamu.


Januari 01-09 ~ Anjing


Januari 10-24 ~ Tikus


Januari 25-31 ~ Singa


Februari 01-05 ~ Kucing


Februari 06-14 ~ Merpati


Februari 15-21 ~ Kura-kura


Februari 22-28 ~ Harimau Bintang


Mac 01-12 ~ Monyet


Mac 13-15 ~ Singa


Mac 16-23 ~ Tikus


Mac 24-31 ~ Kucing


April 01-03 ~ Anjing


April 04-14 ~ Harimau Bintang


April 15-26 ~ Tikus


April 27-30 ~ Kura-kura


Mei 01-13 ~ Monyet


Mei 14-21 ~ Merpati


Mei 22-31 ~ Singa


Jun 01-03 ~ Tikus


Jun 04-14 ~ Kura-kura


Jun 15-20 ~ Anjing


Jun 21-24 ~ Monyet


Jun 25-30 ~ Kucing


Jul 01-09 ~ Tikus


Julai 10-15 ~ Anjing


Julai 16-26 ~ Merpati


Julai 27-31 ~ Kucing


Ogas 01-15 ~ Monyet


Ogos 16-25 ~ Tikus


Ogos 26-31 ~ Kura-kura


September 01-14 ~ Merpati


September 15-27 ~ Kucing


September 28-30 ~ Anjing


Oktober 01-15 ~ Monyet


Oktober 16-27 ~ Kura-kura


Oktober 28-31 ~ Harimau Bintang


November 01-16 ~ Singa


November 17-30 ~ Kucing


Disember 01-16 ~ Anjing


Disember 17-25 ~ Monyet


Disember 26-31 ~ Merpati
Anjing:


Kamu memang seorang yang setia dan manis orangnya. Kesetian kamu memang
tidak boleh disangkal lagi. kejujuran dan keikhlasan adalah kekuatan kamu,
malahan di dalam kerjaya kamu memang boleh dipercayai. Kamu adalah orang
yang sederhana dan sering bersikap rendah diri.Kamu bukan orang yang akan
mencari masalah dan sukakan suasana yang damai.Kualiti itulah yang
menjadikan teman-teman suka berada di sisi kamu. Cita rasa kamu di dalam
fesyen juga diakui baik dan kamu akan mudah terasa malu dan sedih sekiranya
alamari pakaianmu tidak lengkap dengan pakaian yang mengikut peredaran
fesyen. Biarpun kamu tidak mempunyai teman yang ramai tetapi teman-teman
yang bersama dengan kamu memang mempunyai kualiti yang baik.





Tikus:


Kamu ini memang penuh dengan muslihat! Namun, sikap itulah yang menjadikan
kamu nampak bijak dan menjadikan wajah kamu comel dan mudah menarik
perhatian orang disekelilingmu. Ramai yang suka berkawan dengan kamu kerana
sikap kamu yang memang mengundang keseronokan kepada orang lain. Memang
kamu sering dijemput untuk memeriahkan majlis dan ramai yang menyukai
kehadiran kamu, tetapi kamu begitu sensitif orangnya dan itu menjadikan
orang sekelilingmu berhati-hati untuk berbicara dengan kamu. sekiranya ada
yang berani menggunakan perkataan kasar, memang mereka akan mengundang
kemarahan kamu di tahap maksimum! Kamu perlu bijak mengawal emosi kamu
kerana teman-teman juga manusia yang tidak lepas dari melakukan kesilapan.


Singa:


Begitu kontra dengan spesies kamu, rupanya kamu ini memang pendamai
orangnya. Kamu tidak suka terlibat dengan pertengkaran atau pergaduhan.
Kamu begitu sukakan aktiviti luar rumah dan tidak gemar melepak tidak tentu
arah tujuan. Memang dilahirkan untuk menjadi ketua dan memberikan arahan
kepada orang lain dengan cara yang paling disenangi. Kamu memang suka
menyayangi dan disayangi orang lain. Namun, kamu memang mudah dipermainkan
oleh orang lain, jadi berhati-hati.


Kucing:


Kamu memang penyayang, disayangi namun kadang-kala begitu pemalu. Kamu
sukakan keadaan yang senyap dan damai. Di dalam kehidupan, kamu suka
mempelajari tentang perkara baru dan sentiasa melakukan setiap sesuatu
dengan bersungguh-sungguh. Di dalam situasi normal, kamu memang nampak
tenang tetapi apabila kamu dicabar, serta merta kamu mudah mengamuk! Mereka
yang bernaung dibawah kucing memang bijak bergaya. Orang sekelilingmu
sering menjadikan kamu sebagai idola di dalam berpakaian. Kamu bijak
bersosial tetapi hanya bercakap dengan orang kamu kenali. Kamu memang
begitu berhati-hati memilih teman.


Kura-kura:


Kamu semakin hampir dengan kesempurnaan dan begitu baik hati. Kebaikan kamu
akan sentiasa dikenang orang sekeliling kamu. Kamu sukakan kedamaian,
sekiranya teman-teman ada menyakiti hati kamu, kamu tidak akan
cuba
menyakitkan hati mereka pula. Kerana ini, kamu memang disayangi dan
disenangi teman-teman. Kamu juga tidak suka cakap belakang dan orang
sekelilingmu begitu senang dengan cara kamu melayan mereka. Kamu sentiasa
akan memberi kasih sayang dan tidak pernah mengharapkan balasan. Pemurah
juga adalah sikap kamu dan kamu sentiasa melihat kehidupan sebagai latihan
praktikal.


Merpati:


Kamu adalah simbol sikap yang sentiasa riang. Apa saja yang kamu lakukan,
kamu akan enjoy setiap detiknya. Kahadiran kamu menjadikan teman-teman
serta orang sekeliling begitu riang dan senang dengan sikap kamu. Kamu
adalah ketua di dalam kumpulan teman-teman dan bijak memujuk dan
menghiburkan hati orang yang sedang gundah-gulana. Hipokrasi adalah sifat
yang paling kamu benci dan orang yang sebegini memang kamu tolak tepi. Di
dalam pekerjaan, kamu memang teratur dan sistematik. Namun, awas! Kamu
mudah jatuh cinta!





Harimau Bintang:


Kamu seorang yang misteri.. Kamu boleh berhadapan dengan tekanan dengan
tenangnya. Kamu juga boleh menghadapi setiap senario yang menguji kesabaran
tanpa perlu mengamuk untuk melepaskan geram. Kadang-kala, kamu ini kejam
orangnya. Hmmm├ó€¦kamu suka bergosip tetapi hanya bersama dengan teman-teman
yang kamu percayai sahaja. Mereka yang bernaung di bawah harimau bintang
adalah begitu teratur dan kemas orangnya. Tetapi, apa yang tidak tahan
dengan sikap kamu yang mahu setiap sesuatu mengikut cara kamu. Sikap itulah
yang menjadikan kamu senang hilang kawan. Namun, apabila teman-teman
menghadapi masalah, kamu adalah orang pertama yang mereka car i.


Monyet:


Tidak sabar dan begitu hiperaktif! Kamu mahu segala-galanya dilakukan
dengan pantas. Namun, kamu memang sederhana orangnya dan begitu suka
apabila ramai yang memberikan perhatian kepada kamu. Kamu bijak berhadapan
dengan masalah dan tidak mahu terlibat dengan sebarang kontroversi. Setiap
langkah dan keputusan, kamu akan berfikir sebelum melakukannya. Kamu
mempunyai kata hati yang kuat dan itulah yang menjadi penyelemat kepada
kamu. Jangan tidak tahu, mereka yang bernaung di bawah monyet memang begitu
bijak mencari wang dan begitu pandai mengatur kewangannya. Kamu memang akan
berjaya di dalam perniagaan.

Wednesday, January 28, 2009

today matter

hr ni ak menjalani kehidupan biasa ak...g claz...cuma ada mood cuti jer..hehehe...sampai bts td ak tumpang shai jer sbb serentak smpai..so sampai clg kami ddk sesama..dtg lak yg sorang lg tu..(yana)..shai tanya pada y napa x nak ddk blkg...ngan kurang ajar jwb nya "ddk blkg tu suew"..ajaran hidup mana la minah tu hidup...kurang ajar..kaki kencing...mls nak pikir...pastu ak g times ngan shai..tgk kan buku utk research shai...dpt lah 2 buku yg agak ok...ak mls lah nak pikir hal yg remeh temeh ni...tp mama ada cter pasal ayh ashraf(kenalan) knp leh jd mcm tu...sbb nya amik hal semua remeh...huh i must do smtg lah...be brave...talk to lec...good luck farah!!!!

Monday, January 26, 2009

6 type of love

Love, love – how much you hear in this word and how much you feel in this feeling! People have been trying to find it out, explain, realise for centuries… And still Aristotle allocated 6 types of love. Much changed since those times, mankind stepped far forward, well, and love remained invariable!
So, let’s consider each type, behavior of man, feeling given type of love, and also think of things to expect from such man.

Agape - sacrificial love. A man who understands this feeling as self-return, will make everything so that his loved one feel good.

How he behaves. Most likely, he dated you for a long, before making a declaration of love. You notice he never demands anything in reply to his feeling, it is completely disinterested. As a rule, your partner can tell: “I will give you the last penny” and so forth.

What you can expect from him. Such love, of course, has a set of pluses. A man constantly endowing himself and his interests for the sake of yours, causes trust and respect. But no more. As a rule, total care starts bothering. You would like passions, but, alas, a man incurs a role of “loving daddy”. This is, certainly, pleasant, but does not promote sexual desire. And as a man does not demand any return from you, you start appreciating him ever less. Generally speaking, he imposes his care on you, constantly aspires to learn your thoughts, desires, control them.

Ludus - so-called love-game. It is based first of all on sexual desire.

How he behaves. Such man does not trouble himself with courtings. After all, he considers that sexual desire to woman is the best acknowledgement of his love. As a rule, “stickings” begin on the first appointment. He does not try learning you as a person, each refusal “to get acquainted closer” is perceived as personal insult, can cause angry rebuff of type: “So why we communicate with you?!” The longer a woman keeps such man at arm’s length, the colder he becomes - after all, he thinks, if a woman does not want a man, this means, she is not interested in him. By the way, you can notice that except you such gentleman also dates several women, besides, he is not jealous, if you start flirting with others on his eyes. He does not aspire to become closer with you, you feel that if you are far from him, he forgets about you, and calls only to learn only when you can meet next time.

What to expect from him. Probably, at first you will be overflowed by a storm of feelings and emotions. However, when passion passes, you can find out that, except sex, you have nothing in common. A man who considers that sex is love, as a rule, is rather selfish, thinks only of his desires. If you suddenly cease satisfying his sexual requirements, he will quickly grow cold. Feelings of such man are very transient and superficial. As a rule, he loves you only when you are nearby, and overcomes parting very easily. Having decided to break up with him, do not wait for calls with apologies or night visitings with an armful of roses and oaths in eternal fidelity. In general, your communication will be only a petty intrigue. If you do not impose responsibility for you and your feelings on such partner - you will spend pefrect time with him in bed for a long.

EROS - sensual love. It is based first of all on fidelity and only then on physical desire.

How he behaves. He is interested in your life and problems. He does not dissapear after first night spent together. You have things to talk about. In conversation he tells not only about himself, but is also interested in your emotions and feelings.

What to expect from him. You found almost an ideal partner! This man will not ego-trip at your expense, he appreciates your feelings and will not start blackmailing you with love (”I do everything for you, and you are so ungrateful!”). Your man is glad to the fact you feel good with him, he likes caring of you. This is really a true love!

MANIA - love-obsession. As a rule, is based on passion and jealousy.

How he behaves. In the centre of such man’s love is not a partner, but he. As a result, he constantly tries to ego-trip at the expense of other people. It can be expressed differently, but more often - in the form of banal household rudeness or humiliations “on trifles”. Such man will wait for any problems in your relations and if they do not arise, he will create them. For example, he will start telling you you wash dishes wrong way. Or suddenly he will start carping that you spend too much money. Such man waits that other person will run into dependence from him, considers that a woman should love only him, because he is with her. Such person avoids any routine, boredom and attachment. He often changes friends, residences, works, most likely, was married before.

What to expect from him. Pathological jealousy. Such person is jealous not because he is afraid to lose you, but because you can “run away” from his power. Thus, the weaker and more dependant you will be, the more confident this man will feel. He will constantly try to force you thinking that you are obliged to him by something. And will perceive your care and love as due, will not appreciate and notice them. As a result, the more you will try to come closer to him, the more he will push you away. And on the contrary, if he sees you cooling, he will aspire to be pleasant to you again in every way. And then again cooling. But consider that such man provokes break-up by himself, thereby confirming his importance even more.

Pragma - “rational” love.

How he behaves. Such man says that he needs a woman whom he would feel comfortable with (instead of the one he will grow fond at first sight or with whom he will have tremendous sex). At acquaintance he first of all tries to learn, whether you are able to be in charge of housekeeping, whether you suffer from fits of hysteria, etc. In general, he looks, whether he will be able to build a joint life with you.

What to expect from him. There will be no passions and unexpected acts in your joint life. You will be constantly pursued by a feeling that you were chosen as goods. While you give a partner everything he expects from you - stability, material benefit, - he loves you. But as soon as this basis dissapears, break-up follows. Such man begins constantly supervising his feelings and will demand the same from you. If you need constant changes, thirst of new sensations and feelings - such relations is obviously not for you.

Storge - love-friendship.

How he behaves. A man tells you about all problems and relatives. You feel you can share everything with him. You never have any fluctuations to tell him something, - you just approach and speak. You are always assured that in any case will find understanding and support.

What to expect from him. Probably, soon you will miss strong emotions - you will want new sensations. If you know all thoughts and desires of each other, you will have no space - you just become uninteresting for each other! Therefore, it is reasonable to have your small hobbies that will help you equiping some personal, intimate space.

dark note

Take one step ahead
Then take five steps back
You know how fickle you can be
How cowardly you are
Go crazy, run wild
But you know you will stop
Of you go, hide yourself
To that deep dark corner of yours
You hold yourself tight
Because no one would hold you
You feel cold and empty
Love, trust, loyalty
Are void in your life
You don’t know what love is
Who to trust
What it means to be loyal
You can only sit there
Wishing time will stop
So that everything will be over
Wishing you never existed
So you won’t have to feel
What you are feeling
Until that day comes
You will be here
In this deep dark corner
Rocking your body and soul to sleep

Wednesday, January 21, 2009

edward cullen!!!

You know you are madly IN LUV wit EDWARD CULLEN when...

your heart leaps when you see a silver volvo drive by
you think about him all day (AND PROUD OF IT)
you remember everything he says
you stealth around pretending youre a vampire
you want to play baseball in a thunderstrom
you drink cranberry juice... just to pretend
you doodle his name
you cant put the book down if hes a part of it
you hunt mountain lion
you compare every guy to edward
you hate rosalie!!
you pretend to read minds
you run really fast (or at least try to)
you feel bad for charlie
you love meadows
you suspect people of being vampires
you think that pale is the new tan
you use twilight related affairs in homework assignments -such as vocabulary sentences
you think the cullens are the new brady bunch
you google his character even though he isn't real

you always have a book on hand
you spend countless hours on fanfiction
stepheniemeyes.com is your homepage
you quote the book in everyday conversation
you fantisize about fangs
you spend rainy days pretending to be in Forks
you will name your first born, boy/girl, after a character
you put on white makeup and purple eyes shadow and
then go out in public....and even hiss at strangers
you downloaded "Clair De Lune"
you interogate pale people why they don't like the sun
you persue a career in dentistry to find someone with
fangs
you friended Edward Cullen on facebook
you casually migrate away from redheads in a crowd
you explore abandoned houses looking for the Cullens
you are afraid of dance studios

the topic of being immortal pops up in regular conversation.

Saturday, January 17, 2009

hurt....

today ak sgt2 sedih..im fall in love with him..but keadaan x memihak kepada ak..tp ini 1 lumrah hidup n ak have terpaksa menerima nya..but ak menenangkan diri dgn merayap g low yat..wow lega lah jugak ak...nani beli hp br..w380..hp yg ak memula nak beli..then ms otw blk ak wat kje gler..naik monorail g titiwangsa br pi sentral...ms blk tu jumpa lah sorang japanese old lady yg sgt baik...nani bg seat kat dye n borak sikit ngan dye...pastu dye bg nani smtg yg comel utk gntg kat beg..well buat baik dibalas baik...semua menda yg x best happen ada hikmah nya..n apa saja yg dah happen kat dlm hidup ak..tp cr ak selesaikan mslh cinta ni dah different dr dulu..huh apa pun ak syg diri ak..mak ak..minah n semua kawan2 ak...

Tuesday, January 13, 2009

JUMPER - capsule



ankles strapped and secrets
they watch break you, wake up,
flew just like you're
leaving nothing, freely speed up,
while we step in jumping jumper

ankles strapped and secrets
they watch break you, wake up,
flew just like you're
leaving nothing, freely speed up,
while we step in jumping jumper

Sunday, January 11, 2009

khabarkan.....luscious

ku.. khabarkan pada sang air
cinta ku basah di tengah hujan
lemas di tengah lautan
dan ku.. khabarkan pada sang angin
hentikan pukulan ombak
agar cinta ku mampu berenang

chorus
bawa cinta ku ke sisir pantai
biar cinta ku ke daratan kembali
agar dapat mengejar cintanya
katakan padanya
bawa cintaku ke sisir pantai
biar cintaku ke daratan kembali
agar dapat mengejar cintanya
cintaku mahukan dia

Friday, January 9, 2009

erti seorang sahabat

Kenapa disaat terjatuh kita ingin seseorang memeluk kita atau sekadar menemani kita? Mengapa juga ketika disakiti kita ingin seseorang untuk tempat kita mengadu?
Mungkin kita akan menjadi sakit kembali ketika melihat atau mendengar seseorang yang kebetulan mirip dan dekat dengan orang yang pernah melukai kita.
Adakalanya dengan ketakutan dan kebingungan kita memutuskan tidak akan pernah percaya dan mencintai sesiapapun lagi. Kitapun merasakan senang jika ada seseorang yang selalu di sisi kita saat sedih mahupun saat senang.
Seseorang yang selalu membantu kita tanpa mengharap apapun selain senyuman kita. Yang mengerti, yang memahami dan menerima kita seadanya.
Beberapa dari kita menyebutnya sahabat perjalanan hidup? Sebahagian lebih sederhana mengatakan teman seperjuangan? Bagi yang romantis mengatakan kekasih hati? Teruntuk yang menikah mengakui Tuhan menciptakannya agar kita tidak merasa kesepian? Sejauh mana beza dari semua itu?
Kenapa bersahabat? Benarkah hidup terlalu keras untuk dijalani seorang diri? Atau kerana kita ingin menumpahkan rasa sayang dan cinta yang ada dalam hati? Mungkinkah kerana kita memiliki sesuatu yang sejalan hingga kita menyamakan orang lain dengan apa yang kita rasakan.
Sungguh!! Betapa sulit mencari sahabat waktu kita berada dalam kesusahan. Dan benarlah betapa mudah mengajak seseorang untuk bergabung dalam kegembiraan kita.
Memang... kita semua begitu tidak menyukai penderitaan, meski kita tahu tidaklah mungkin boleh lepas darinya? Meski kita semua tahu hidup hanyalah ritme bergantian antara kesedihan dan kesenangan? Walaupun kita sedar kebahagiaan hanya milik orang ¿ orang yang pernah menderita dahulu. Dan tiap orang pastilah punya erti sendiri dalam mengerti penderitaan dan kebahagiaan.
Siapa yang kau anggap sahabat? Apakah seseorang yang tiada pernah menyakitimu? Mungkinkah seseorang yang tidak akan pernah meninggalkan dirimu? Betulkah seseorang yang dirimu memutuskan untuk mempercayainya? Atau seseorang yang tidak pernah mengatakan kebaikan kepadamu?
Seumpama kita bisa mendengar hati orang lain dan memang benar mahu mendengar? Tak pernah ada orang mempunyai cita ¿ cita untuk jadi orang jahat dan hidup tidak berbahagia? Seandainya kita boleh melihat dan memang benar mahu melihat? Ketika seseorang sedang tertidur pulas, kita akan bisa untuk lebih berfikir beberapa kali sebelum berani sekadar berprasangka keji apalagi untuk menyakitinya. Tetapi kenapa itu terkadang terpaksa?
Di saat kita tiba ¿ tiba merasa peduli dengan seseorang, kita seolah boleh merasakan apa yang sedang menjadi bebannya dan kita ingin meringankannya? Namun terkadang kita sangat acuh kepada seseorang yang benar ¿ benar memerlukan kita.
Apa yang kita cari? Untuk siapa dan untuk apa kita diciptakan di dunia ini? Apa beza kita dengan orang lain?
Sedalam kelemahan kita harusnya kita lebih sering berkata maaf di banding akur. Jika kita memang menganggapnya sahabat? Setinggi keinginan kita harusnya lebih berbahagia berkata aku tidak mahu menyusahkan dibanding mengertilah diriku? Jika kita mengeri bahawa dia sahabat kita?
Membayangkan kita berbahagia sendiri sedangkan sahabat ¿ sahabat kita berada dalam kesusahan, haruskah kita makan dan tidur dengan tenang? Mungkin lebih baik semua sahabat telah berbahagia dan kita turut berbahagia meski itu harus berbohong demi perasaan itu? Kerana syurga masih terlalu luas untuk semua ini, kenapa tidak berkongsi?
Bertahanlah, kerana sahabatmu adalah semua yang pernah hadir dalam hatimu? Berterima kasihlah, sahabatmu adalah semua yang telah membentukmu hingga kamu menjadi seperti sekarang ini? Bersiaplah, kerana kamu akan masih kehilangan banyak sahabat untuk menemukan sahabat ¿ sahabat baru sepanjang perjalanan hidupmu.

Thursday, January 8, 2009

cuti

cuti ak dah nak hbs
huh msh bercuti ak ni
org lain dah mula claz pun
tp ada bgsnya...ak x siap keje lg
cuti ni musan lah
dah lah family ni banyak sgt drama swasta
kisah husband x nak ddk sama lg lah
mcm2 kisah lg yg lain lah
yg x penah berhenti
punca?????dr sorang makcik yg x tau jaga mulut
family sendiri x nak jaga sibuk jaga family org
mcm dalam cter mami jarum tu
hmmm kesimpulan nya
jaga diri dulu br jaga hal org lain
atau lebih senang x yah amik peduli hal peribadi org lain

Wednesday, January 7, 2009



RAHSIA BULAN KELAHIRAN ANDA

Berikut disenaraikan kajian mengenai bulan dan sikap anda, yang telah dijalankan oleh
Yang Berbahagia Dato' Dr. Fadzilah Kamsah

JANUARI
* Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
* Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
* Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
* Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
* Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
* Pandai mengambil hati orang lain.
* Pendiam kecuali telah dirangsang.
* Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
* Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
* Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
* Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
* Cukup sayang pada kanak-kanak.
* Suka duduk di rumah.
* Setia pada segala-galanya.
* Perlu belajar kemahiran bersosial.
* Sifat cemburu yang sangat tinggi

FEBRUARI
* Berfikiran abstrak.
* Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
* Bijak dan pintar
* Berpewatakan yang mudah berubah.
* Mudah menawan orang lain.
* Agak pendiam.
* Pemalu dan rendah diri.
* Jujur dan setia pada segalanya.
* Keras hati untuk mencapai matlamat.
* Tidak suka dikongkong.
* Mudah memberontak apabila dikongkong.
* Suka kegiatan yang lasak.
* Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif.
* Mudah mempamerkan marahnya.
* Tidak suka benda yang remeh-temeh.
* Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya.
* Sangat berani dan suka memberontak.
* Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
* Pemerhatian yang tajam.
* Suka hiburan dan sukan.
* Suka benda yang bersifat seni.
* Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran.
* Berkecenderungan pada benda yang tahyul.
* Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros.
* Belajar untuk mempamerkan emosi

MAC
* Berpesonaliti menarik dan menawan.
* Mudah didampingi.
* Sangat pemalu dan pemendam rasa.
* Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati.
* Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
* Suka pada kedamaian.
* Sangat peka pada orang lain.
* Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
* Tidak cepat marah dan sangat amanah.
* Tahu membalas dan mengenang budi.
* Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
* Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal.
* Suka berangan-angan.
* Suka melancong.
* Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
* Kelam kabut dalam memilih pasangan.
* Suka dengan hiasan rumahtangga.
* Punya bakat seni dalalm bidang muzik.
* Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
* Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan

APRIL
* Sangat aktif dan dinamik.
* Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal.
* Sangat menarik dan pandai menjaga diri.
* Punya daya mental yang sangat kuat.
* Suka diberi perhatian.
* Sangat diplomatik (pandai memujuk ).
* Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang.
* Sangat berani dan tiada perasaan takut.
* Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah.
* Emosi cepat terusik.
* Cuba kawal perasaan.
* Kecenderungan bersifat pendendam.
* Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan.
* Kuat daya ingatan.
* Gerak hati yang sangat kuat.
* Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain.
* Berpenyakit disekitar kepala dan dada.

MEI
* Keras hati & tegas.
* Kuat semangat & bermotivasi tinggi.
* Pemikiran yang tajam.
* Mudah marah apabila tidak dikawal.
* Pandai menarik hati & perhatian orang lain .
* Perasaan yang amat mendalam.
* Cantik dari segi mental & fizikal.
* Tidak perlu dimotivasikan.
* Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain.
* Mudah dipujuk.
* Bersikap sistematik (otak kiri).
* Suka berangan.
* Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu.
* Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit.
* Daya khayalan yang tinggi.
* Permikiran yang tajam.
* Pandai berdebat.
* Fizikal yang baik.
* Kelemahan sistem pernafasan.
* Suka sastera, seni & muzik serta melancong.
* Tidak berapa suka duduk di rumah.
* Tidak boleh duduk diam.
* Tidak punya ramai anak.
* Rajin dan bersemangat tinggi.
* Agak boros

JUN
* Berfikiran jauh & berwawasan.
* Mudah ditawan kerana sikap baik.
* Berperangai lemah lembut.
* Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood.
* Idea yang terlalu banyak di kepala.
* Bersikap sensitif.
* Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir).
* Sukar melakukan sesuatu dengan segera.
* Bersikap suka menangguh-nangguh.
* Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik.
* Cepat marah & cepat sejuk.
* Suka bercakap & berdebat.
* Suka buat lawak & bergurau.
* Otaknya cerdas berangan-angan.
* Mudah berkawan & pandai berkawan.
* orang yang sangat tertib.
* Pandai mempamerkan sikap.
* Mudah kecil hati.
* Mudah kena selsema.
* Suka berkemas.
* Cepat rasa bosan.
* Sikap terlalu memilih & cerewet.
* Kurang mempamerkan perasaan.
* Lambat untuk sembuh apabila terluka hati.
* Suka pada barang yang berjenama.
* Mudah menjadi eksekutif.
* Kedegilan yang tidak terkawal.
* Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.

JULAI
* Sangat suka didamping.
* Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
* Agak pendiam kecuali dirangsang.
* Ada harga dan maruah diri.
* Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
* Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
* Sangat menjaga hati orang lain.
* Sangat peramah.
* Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
* Berjiwa sentimental.
* Jarang berdendam.
* Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
* Tidak suka benda remeh-temeh.
* Membimbing cara fizikal dan mental.
* Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
* Layanan yang serupa terhadap semua orang.
* Tinggi daya simpati.
* Pemerhatian yang tajam.
* Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
* Mudah dan rajin belajar.
* Suka muhasabah diri.
* Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
* Suka mendiamkan diri.
* Suka duduk di rumah.
* Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
* Tidak agresif kecuali terpaksa.
* Lemah dari segi kesihatan perut.
* Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
* Minta disayangi.
* Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
* Terlalu mengambil berat.
* Rajin dalam membuat kerja

OGOS
* Suka berlawak.
* Mudah tertawan padanya.
* Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
* Berani dan tidak tahu takut.
* Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
* Pandai memujuk orang lain.
* Terlalu pemurah & bersikap ego.
* Nilai harga diri yang sangat tinggi.
* Dahagakan pujian.
* Semangat juang yang luar biasa.
* Cepat marah & mudah mengamuk.
* Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
* Sangat cemburu.
* Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
* Cepat berfikir.
* Fikiran yang berdikari.
* Suka memimpin & dipimpin.
* Sifat suka berangan.
* Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
* Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
* Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
* Belajar untuk bertenang.
* Sikap kelam kabut.
* Romantik, pengasih dan penyayang.
* Suka mencari kawan

SEPTEMBER
* Sangat bersopan santun & bertolak ansur.
* Sangat cermat, teliti & teratur.
* Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.
* Pendiam tapi pandai bercakap.
* Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.
* Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.
* Kerja yang dilakukan sangat sempurna.
* Sangat sensitif yang tidak diketahui.
* orang yang banyak berfikir.
* Daya pentaakulan yang baik.
* Otak bijak & mudah belajar.
* Suka mencari maklumat.
* Kawal diri dari terlalu mengkritik.
* Pandai mendorong diri sendiri.
* Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.
* Suka sukan, hiburan & melancong.
* Kurang menunjukkan perasaannya.
* Terluka hatinya sangat lama disimpan.
* Terlalu memilih pasangan.
* Sukakan benda yang luas.
* Bersistematik

OKTOBER
* Suka berbual.
* Suka orang yang sayang padanya.
* Suka ambil jln tengah.
* Sangat menawan & sopan santun.
* Kecantikan luar & dalam.
* Tidak pandai berbohong & berpura-pura.
* Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan.
* Sentiasa berkawan.
* Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama.
* Cepat marah.
* Macam pentingkan diri sendiri.
* Tidak menolong orang kecuali diminta.
* Suka melihat dari perspektifnya sendiri.
* Tidak suka terima pandangan orang lain.
* Emosi yang mudah terusik.
* Suka berangan & pandai bercakap.
* Emosi yang kelam kabut.
* Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan).
* Suka melancong, bidang sastera & seni.
* Pengasih, penyayang & lemah lembut.
* Romantik dalam percintaan.
* Mudah terusik hati & cemburu.
* Ambil berat tentang orang lain.
* Suka kegiatan luar.
* orang yang adil.
* Boros & mudah dipengaruhi persekitaran.
* Mudah patah semangat

NOVEMBER
* Banyak idea dalam perkara.
* Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya.
* Berfikiran kehadapan.
* Berfikiran unik dan bijak.
* Penuh dengan idea-idea baru yang luarbiasa.
* Pemikiran yang tajam.
* Daya firasat yang sangat halus dan tinggi.
* Sesuai jadi seorang doktor.
* Cermat dan teliti.
* Personaliti yang dinamik.
* Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia.
* Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra.
* Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran.
* Terlalu degil dan keras hati.
* Apabila berkehendak sesuatu, akan diusahakan sehingga berjaya.
* Tak suka marah kecuali digugat.
* Mudah ambil berat terhadap orang lain.
* Pandai muhasabah diri.
* Cara berfikir yang lain dari orang lain.
* Otak yang sangat tajam.
* Pandai mendorong diri sendiri.
* Tidak hargai pujian.
* Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi apabila berkehendak sesuatu.
* Cuba sampai berjaya.
* Badan yang sasa.
* Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik.
* Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang.
* Suka duduk d irumah.
* Sangat rajin dan berkemampuan tinggi.
* Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia.
* Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi.
* Bercita-cita tinggi.
* Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah

DISEMBER
* Sangat setia dan pemurah.
* Bersifat patriotik.
* Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.
* Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.
* Bercita-cita tinggi.
* Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
* Seronok bila didampingi.
* Suka bercampur dengan orang.
* Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
* Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
* Tidak pandai berpura-pura.
* Cepat marah.
* Perangai yang mudah berubah-ubah.
* Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
* Benci pada kongkongan.
* Suka berlawak.
* Pandai buat lawak dan berfikiran logik