BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, December 27, 2009

sifat waNITA

Memang diakui sikap dan tingkah laku golongan wanita adakalanya sukar untuk dimengertikan. Kerana tidak tahu apa yang harus dilakukan, golongan lelaki biasanya tidak ambil kisah dengan sikap pasangan mereka itu.

Di sini, disenaraikan beberapa sikap aneh golongan wanita. Mungkin kaum lelaki akan lebih mengenali pasangan mereka selepas membacanya.

1. Setiap gadis sukakan pujian. Apatah lagi pujian daripada lelaki yang mereka sukai. Namun yang peliknya, mereka selalu tidak tahu bagaimana untuk menerima pujian. Kadang-kadang nak ucapkan terima kasih pun sukar untuk mereka.

2. Bila lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respons positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh, seolah-olah tidak berminat tetapi sebaik sahaja gagang telefon diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tidak sampai 10 minit, kesemua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

3. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi seorang perempuan, jadi buat golongan lelaki, jangan senyum sembarangan. Takut disalahertikan.

4. Jika seorang gadis memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tidak berminat dengan kamu. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usaha untuk memikatnya. Ini kerana perempuan memang suka 'jual mahal' kepada lelaki yang meminatinya.

5. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Lebih baik tanya kepadanya sendiri kerana wanita memang sangat sukar untuk dimengerti.

6. Perkara pertama yang dicari wanita bila teman lelaki menunjukkan gambar-gambarnya bersama rakan-rakan, ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya.

0 comments: